Friday, August 26, 2011

Nak update entri tapi tak boleh upload pic...apa masalah dengan blog aku ni..kenapa????


apasal tak boleh upload pic ni...nak update entri pon payah...tak boleh nk upload pic...apa masalah ea...dah berapa hari dah cuba,try,test tapi tetap tak boleh..hmmmmmm

mood : bengang 

Terima kasih sudi baca. Renungkan sampai termenung :D


JANGAN LUPA LIKE FAN PAGE MRS.SITA, SILA DATANG LAGI ;)

Monday, August 22, 2011

workshop fashion trend tudung blogger muslimah










Terima kasih sudi baca. Renungkan sampai termenung :D


JANGAN LUPA LIKE FAN PAGE MRS.SITA, SILA DATANG LAGI ;)

workshop fashion blogger muslimah


Terima kasih sudi baca. Renungkan sampai termenung :D


JANGAN LUPA LIKE FAN PAGE MRS.SITA, SILA DATANG LAGI ;)

Saturday, August 20, 2011

"Jom tambahkan FOLLOWER!".



Jom tambah follower..nak join? klik sini 
tarikh tutup : raya

dalam laut ada ikan yu,
i follow u...
hari hari makan mee
u follow me

(hahahaha pantun ngokngek)



Terima kasih sudi baca. Renungkan sampai termenung :D


JANGAN LUPA LIKE FAN PAGE MRS.SITA, SILA DATANG LAGI ;)

Siapakah Tuhan semesta alam dan bagaimana bermohon kepadanya?

Sesungguhnya Tuhan kamu ialah Allah yang telah menciptakan langit dan bumi dalam enam hari, lalu dia bersemayam di atas 'Arsy. Dia menutupkan malam kepada siang yang mengikutinya dengan cepat, dan ( diciptakannya pula ) matahari, bulan dan bintang bintang ( masing masing ) tunduk kepada perintah-Nya.

Ingatlah, menciptakan dan memerintah hanyalah Allah. Maha suci Allah, Tuhan semesta alam. Berdo'alah kepada-Nya dengan berendah diri dan suara lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang orang yang melampaui batas.

Dan janganlah kamu membuat kerusakan di muka bumi, sesudah (Allah)  memperbaikinya dan Berdo'alah kepada-Nya dengan rasa takut ( tidak akan diterima ) dan harapan (akan dikabulkan). Sesungguhnya rahmat Allah amat dekat kepada orang orang yang berbuat baik.
(SURAT AL A'RAAF AYAT 157)

Rasulullah saw. pernah bersabda : "Sungguh besarnya pahala adalah setimpal dengan besarnya cobaan; Dan sungguh, Allah Ta'ala apabila mencintai suatu kaum, diuji-Nya mereka itu dengan cobaan. Untuk itu, barangsiapa yang ridha maka baginya keridhaan dari Allah, sedang barangsiapa yang marah maka baginya kemarahan dari Allah".(HR.Tirmidzi)

Mood : Hanya untuk renungan diri sendiri dan saling ingat mengingati. Renung renungkan dan selamat beramal


SUMBER RUJUKAN : Al Qur,an Tajwid dan TERJEMAHNYA 

Terima kasih sudi baca. Renungkan sampai termenung :D


JANGAN LUPA LIKE FAN PAGE MRS.SITA, SILA DATANG LAGI ;)

Perumpamaan orang orang yang mendustakan ayat ayat Allah

Dan bacakanlah kepada mereka berita orang yang telah kami berikan kepadanya ayat ayat kami ( pengetahuan tentang Al Kitab ) , kemudian dia melepaskan diri daripada ayat ayat itu , lalu dia diikuti oleh syaitan ( sampai dia tergoda ) , maka jadilah dia termasuk orang orang yang sesat.

Dan kalau kami menghendaki , sesungguhnya kami tinggikan (derjat )nya dengan ayat ayat itu , tetapi dia cenderung kepada dunia dan menurutkan hawa nafsunya yang rendah , maka perumpamaannya seperti anjing jika kamu menghalaunya diulurkannya lidahnya dan jika kamu membiarkannya dia mengulurkan lidahnya ( juga ) .


Demikian itulah perumpamaan orang orang yang mendustakan ayat ayat kami . Maka ceritakanlah (kepada mereka ) kisah kisah itu agar mereka berfikir . Amat buruklah perumpamaaan orang orang yang mendustakan ayat ayat kami dan kepada diri mereka sendirilah mereka berbuat zalim.
(SURAT AL A'RAAF AYAT 173)

Dari Abi Ruqayyah Tamin bin Aus AD-Daari r.a., bahwa rasulullah saw. pernah bersabda : "Agama itu adalah nasihat".Kami bertanya : "Untuk siapa (ya rasulullah) ?.Beliau bersabda : "Untuk Allah, Kitab-nya, para pemimpin umat islam dan bagi kaum muslimin umumnya". ( HR. Muslim )

Mood : Hanya untuk renungan diri sendiri dan saling ingat mengingati. Renung renungkan dan selamat beramal :)

SUMBER RUJUKAN : Al Qur'an Tajwid dan TERJEMAHNYA



Terima kasih sudi baca. Renungkan sampai termenung :D


JANGAN LUPA LIKE FAN PAGE MRS.SITA, SILA DATANG LAGI ;)

Tuesday, August 16, 2011

Nurul berposing seksi berlatarkan Rumah ALLAH



Aku hanya mampu katakan ASTAGHFIRULLAHALADZIM....beposing seksi dan berlatarkan rumah Allah...semangat lagi ea letak kat poster tu  "Di sebalik wajah tersirat wajah suci"...camana leh boleh cakap jiwa suci kalau perbuatan tak suci di bulan ramadhan lagi tu...MASYAALLAH....


Haduyaiiii ini dah masuk dalam carta menghina islam...takkan nak jadi seperti gambar wanita separuh bogel yang sedang duduk di atas kaabah, yang dulunya gempak satu malaysia kes menghina islam tu....dah lepas satu ada lagi yang datang...


Come on, kot iya pon nak promot atau nak buat iklan aidilfitri..agaks agaks lah berpakaian berkemban...kan elok berbaju kurung..kalau nak sangat tengok bentuk body tu apa salahnya pakai baju kebaya...kan sesuai gitu tema aidilfitri..


Apa tak sekolah ke disigner dia ni..tak kan tak tahu nak bezakan baju yang sesuai tuk tema aidilfitri...yang nurul ni pon satu kalau iya pon nak cari duit lebih tuk raya tak perlu lah terlalu seksi sedemikian rupa...hormati lah bulan yang mulia ni..kan nurul ni orang islam tak kan tu pon tak tahu...


Dunia dunia...huhai agaknya dunia ni dah terlampau dan terlebih moden ke sampaikan baju yang bertemakan tuk aidifitri sedemikian rupa....apa kes?????!!!!




Terima kasih sudi baca. Renungkan sampai termenung :D


JANGAN LUPA LIKE FAN PAGE MRS.SITA, SILA DATANG LAGI ;)

Saturday, August 6, 2011

Anakku VS Anak Erra Fazira


                                   


pehhhh!!!! macam ada jodoh pulak durang nie...ahaksz muka pon sebijik macam adik beradik....itu pandangan aku lah..tak tahu pulak pandangan korang...aku pon tak tahu samada pandangan aku yang samar samar atau aku yang terperasan lebih....

hahahaha ada hati nak berbesan ngan erra fazira haktuiiiiii sepuloh batu jauh jauh...hohohoho...














Muhammad Nurzulqarnain Farish dan Engku Aleesya


Gambar Engku Aleesya copy paste dari :




Terima kasih sudi baca. Renungkan sampai termenung :D


JANGAN LUPA LIKE FAN PAGE MRS.SITA, SILA DATANG LAGI ;)

Renungkan sampai Termenung :D

clik clik

hey clik me