Monday, April 25, 2011

Balik Sabah melawat ayahanda sakit

bapak ngan mami (doakan bapa di kurniakan kesihatan)



Insyaallah kalau tak da halangan lusa aku blik sabah sebab bapak aku sakit..terlebih dahulu ingin meminta kepada warga pembaca mendoakan agar bapak aku cepat sembuh k....sekarang hati aku ni tuhan jer yang tahu segala rasa yang aku hado....bak segala  ramuan yang uda di campur menjadi ikan siakap masak tiga rasa...

antara rasa  yang berjaya  di  pilih dalam hatiku :)


1. Rasa sedih sebab sedih dengan keadaan bapa tersayang..tapi kabarnya bapa ok sudah...esok da boleh keluar       hospital..syukur alhamdulillah..amin.


2. Rasa risau sebab kalau aku balik sabah tak da sapa jaga kucing aku...risau tahap gaban sampai xdapat tido sepuloh jam aku di buatnya....sapa nak tenguk tenguk kan anak dia dan tak da yang bagi makan...da lah durang ni tak pandai cari makan sendiri..mengharap mak yang bagi makan....yang merisau kan jugak mom durang tu tak pandai jaga anak...abg durang plak lagi la  tak boleh harap..dia yang melebih da tua bangkak masih lagi menyusu....


pasal nie la yang buat aku risau tahap gaban..ciss! harap kan pagar,pagar yang makan padi.





meh aku cita sikit pasal durang nie...tak pe kan aku panggil kucing ni durang macam manusia pulak (muehehe) yang conquer susu ibu tu abang durang si kecik la...si abang ni sayang dengan adik adik dia..tapi kadang kadang  datang juak sot di kepala hotak dia...kalau dia main dengan adik adik macam nak di bunuh jer..main kasar der....


si ibu nie NOOB, memang selalu buat aku stress dan bengang  tahap dewa lah...anak dia nak susu dia tak peduli...main ikut mood dia jer nak bagi susu anak dia ato tak..rasa nak bagi penendang jer tenguk perangai dia ni,tapi tak sampi hati..kesian..satu lagi yang aku pegal sangat sangat ngan si ibu ni dia selalu bawa anak dia panjat tingkap..kalau anak dia jatuh,mati kang sapa yang susah...aku jugak yang susah..tak pasal pasal riuh sekampung.....


3. Rasa happy sebab dalam perancangan balik sabah bulan 10...tapi dapat juak balik lusa bermakna tahun nie dua kali balik sabah..bulan ni dan bulan 10 akan datang...horrey horrey telompat lompat empatpulohlapan kali..huh penat! terbakar juak lemak aku (layan kegembiraan dulu jap)....


ok sambung tarikh nafas panjang panjang....kepulangan kami ni dapat jugak melepas kan rindu ngan familly dan berada di samping bapak tersayang dan berpeluang menjaganya....semoga kepulangan kami membuat kan bapa akan bertambah sihat dan kuat..(heheheh mcm harapan)


ok la kalau nak taip panjang panjang..ada yang tak terpacking barang balik sabah....nak packing barang dulu!!!

bye..
Terima kasih sudi baca. Renungkan sampai termenung :D


JANGAN LUPA LIKE FAN PAGE MRS.SITA, SILA DATANG LAGI ;)

0 comments:

Post a Comment

Renungkan sampai Termenung :D

clik clik

hey clik me